De les wordt afgetrapt met een theoretische inleiding. Deze inleiding brengt onze partners aan het licht. Het is de taak van de leerlingen vier machinebouwers in de regio op te zoeken om te kunnen vertellen wat deze bedrijven doen.
In de volgende stap maken de leerlingen kennis met verschillende aspecten van de robot. Hierin staan blokprogrammeren, aandrijving en sensoren centraal.
Zodra leerlingen deze onderwerpen begrijpen zijn ze klaar om daadwerkelijk een robot in beweging te zetten, aan de hand van een laptop en helemaal naar wens.
Vervolgens mogen de leerlingen in teams robots gaan bouwen. Bij deze stap is het belangrijk dat er is nagedacht over de uitrusting van de robot aangezien deze het in stap vier op gaat nemen tegen de andere groepen.
Door eerst een prototype te bouwen en deze daarna te programmeren en te verbeteren zijn de robots klaar voor de strijd!
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
In deze korte video krijgt u een introductie over de jonge architect. Hier zijn de stappen zichtbaar en zo scheppen we een duidelijk beeld van de ervaring die de leerlingen en leerkrachten hier met ons opdoen.