De les wordt afgetrapt met een theoretische inleiding over machines, onderhoud en innovatie. Hoe beperkt je de ´down time´ en ontwikkel je ondertussen nieuwe machines.
Stap 2
Kennismaken met circuit cubes
Leerlingen maken zelfstandig kennis met de onderdelen van Circuit Cubes. Zij gebruiken de app om de robot te bouwen, te besturen en te programmeren. Spelenderwijs leren zij over aandrijving, scharnierwerking en verbindingen.
Stap 3
De eerste battle
De teams nemen het tegen elkaar op in een bikkelharde strijd. De bouwstenen vliegen om je oren. Geen robot komt ongehavend uit de strijd. Alleen repareren, onderhouden en innoveren helpen je om jouw robot gereed te maken voor de finale.
Stap 4
De finale
In de finale is er aandacht voor creativiteit en teamwork. Iedereen wint die heeft geleerd over repareren, onderhouden en innoveren. Die onderdelen die werken in de techniek zo leuk maken.
Ontdek de les!
In deze korte video krijgt u een introductie over de jonge architect. Hier zijn de stappen zichtbaar en zo scheppen we een duidelijk beeld van de ervaring die de leerlingen en leerkrachten hier met ons opdoen.